Friday, September 30, 2011

KONST eller KONST = IG


Konstnärernas höstsalong öppnades 30 september 2011 tillsammans med Antik & kuriosa på KISTA mässan.
150 konstnärer presenterar sina äkta verk men det finns flera förfalskningar som som ställs ut, helt lagligt av polismuseet.
Jag var nyfiken om hur man blir konst-polis (!). En av mest erfarna konstpoliser, Heléne Anderson som är själv konstnär och kriminalinspektör förklarar hur man kan avslöja förfalskningarna under pressmötet.
Polisens metoder är numera såpass avancerade att jag beslutar mig direkt att inte bli konstförfalskare.

Mitt mål är att träffa en kvinna som jag inte sett på åratal, en av mina idoler, tillika konstnärinna Ylva-Maria Thompsson.
En polisbil, en äkta bubbla är strategiskt parkerad bredvid Ylva Maria's monter.
Mysko, för hon ställer ut endast äkta vara, dvs. sig själv.
 Inga konstigheter, inga förfalskningar där, bara ren EROTISK KONST.


Vi har inte setts på över 13 år. Jag har en överraskning till henne från 1995, en bild som jag tog när hon skulle hoppa bungy jump, helt naken!


WOW vilka minnen... som det var igår...
Vi båda har blivit lite äldre men hennes ljuvliga skratt, smittande positivism gör att flera kommer in i montern och smeker ”hennes” rumpa, medan vi kramas och pratar om forntid och framtid.


Vi bestämmer oss att träffas oftare och bidra med att göra världen bättre... sprida acceptans, njutning och glädje.
Besök Ylva's blog: www.finest.se/ylvamaria


No comments:

Post a Comment