Vad kan man säga om årets
trendgala?
Självklart kan man inte
jämföra den med NOBEL priset, men SO Stockholm's Maria Forssén har
gjort ett minnesvärd upplevelse för oss all som har varit med på
Dansens hus, fredagen 9 december!
TRENDgalan skall vara
TRENDig, men årets trendigaste trend var TIDEN.
TID ÄR RESPEKT (som demokrati)! På årets trendgala fick varje talare 5 -10 -15 minuter var, för att framföra sitt budskap. Vissa har försökt förlänga sin egen tid till det dubbla. Ganska respektlös! Andra tog till överraskande drag.
Dom flesta hade ett frågetäcke i sitt budskap!
TID ÄR RESPEKT (som demokrati)! På årets trendgala fick varje talare 5 -10 -15 minuter var, för att framföra sitt budskap. Vissa har försökt förlänga sin egen tid till det dubbla. Ganska respektlös! Andra tog till överraskande drag.
Dom flesta hade ett frågetäcke i sitt budskap!
Här är några:
Vilka skall vi bjuda?
Hur skall vi ta hand om
gästerna?
Vem är du och varför
skall jag bry mig?
Hur många mins dig?
Want to own a piece of my
bar?
Hur hittar vi
kreativiteten?
Vad får festen kosta?
Svaret är:
>>>>>>>> Start working – or DIE <<<<<<<
>>>>>>>> Start working – or DIE <<<<<<<
Men innan man ”checkar-ut”
bör man tänka om, att med små (!) medel kan man göra underverk.
TRENDERNA är att använda
befintlig hårdvara med nya applikationer. Med en vanlig web-kamera
(som finns i de flesta datorer/paddar) kan man mäta hur människor
tittar på skärmen, på reklam, hemsidor och på nätet. Ganska ”SPOOKY” när
BIG-BROTHER börjar snoka på vad DU tittar på. Eyetrackshop är
framtidens hetaste ”techideas”. En sak är säkert, MÄN &
KVINNOR tittar på olika saker... och allt är mätbart!
Jag vet att storleken har
betydelse!
Att skjuta med en bazooka mot harar, nej … men att använda en vanlig DILDO för att hålla takten i baren... det ger effekt ( & klirr i kassan).
EMOCONOMICS heter trenden som kan förändra ditt liv, om du vågar lita på dina EMOTIONS!
Att skjuta med en bazooka mot harar, nej … men att använda en vanlig DILDO för att hålla takten i baren... det ger effekt ( & klirr i kassan).
EMOCONOMICS heter trenden som kan förändra ditt liv, om du vågar lita på dina EMOTIONS!
När jag pluggade på IHM
då hade vi en gåta att lösa:
-Frågan löd: Vilken bransch är man när man säljer/köper, BORR?
Tandläkare, olja, bygg, bankrånare...
Ingendera... >>> HÅLET är målet!
-Frågan löd: Vilken bransch är man när man säljer/köper, BORR?
Tandläkare, olja, bygg, bankrånare...
Ingendera... >>> HÅLET är målet!
Årets TREND-PRISTAGARNA
behöver inget hål för dom har
SKÄRPA = + hårt arbete + fantasi.
FOTOGRAFISKA har lyckats med att fokusera på en skarp trend... En bild säger mer (!)... och vi kan tjäna pengar på det!
SKÄRPA = + hårt arbete + fantasi.
FOTOGRAFISKA har lyckats med att fokusera på en skarp trend... En bild säger mer (!)... och vi kan tjäna pengar på det!
Även efterfesten på SO
Stockholm var minnesvärd!
Här kan ni se bildreportaget:
Stor tack till Walter
Carvajal & Co från www.whatsgoing.com
No comments:
Post a Comment